Dwukierunkowy regulator obrotów Zobacz większe

Dwukierunkowy regulator obrotów do łodzi zanętowej

MF10024-5

Nowy produkt

Regulator dwukierunkowy do silników szczotkowych.
Napięcie zasilania: 6-20V

Więcej szczegółów

1 Przedmiot

Ostatnie egzemplarze!

80,00 zł brutto

Opis

czas dostawy do 24h

Więcej informacji

MODELARSKI DWUKIERUNKOWY REGULATOR OBROTÓW SILNIKA SZCZOTKOWEGO

Regulator służy do bezstopniowej, elektronicznej regulacji obrotów silnika szczotkowego klasy 280 - 750. Urządzenie przeznaczone jest głównie do modeli pływających jednak z powodzeniem może zostać wykorzystane do modeli kołowych.

 

Właściwości:

  • łagodny start i zatrzymanie silnika,
  • elektrodynamiczne wyhamowanie silnika przed zmianą kierunku,
  • sygnalizacja kierunku obrotów silnika,
  • wbudowany filtr przeciwzakłóceniowy,
  • BEC (2A),
  • funkcja fail safe (wyłączenie regulatora po utracie sygnału z nadajnika),
  • jednakowa moc zarówno w przód jak i w tył,
  • chromianowane PCB
  • PCB zabezpieczone warstwą lakieru elektroizolacyjnego  

 

Użytkowanie regulatora

Regulator należy podłączyć zgodnie z instrukcją. Przewód CZERWONY podłączamy pod dodatni biegun akumulatora (+), przewód CZARNY pod biegun ujemny (-). Przewody NIEBIESKIE lub ŻÓŁTE (kolory te mogą się różnić w różnych partiach produkcyjnych) podłączamy pod wyprowadzenia silnika. Kierunek obrotów „do przodu” sygnalizowany jest diodą LED. Jeżeli przy świecącej diodzie silnik obraca się „do tyłu” należy zamienić miejscami przewody przy silniku.

Dioda LED służy również do sygnalizacji stanu pracy regulatora:

  • dioda świeci światłem ciągłym - ustawiony kierunek obrotów "do przodu"
  • dioda miga z częstotliwością 1Hz (1 raz/sek) - brak zasięgu, lub brak sygnału z odbiornika
  • dioda miga z częstotliwością ok. 10Hz - regulator oczekuje na drążek w pozycji środkowej (po włączeniu regulatora, bądź utracie sygnału) 

 

Pierwsze uruchomienie

Wskazanym jest, aby przy każdym silniku zamontowane były kondensatory filtrujące (przeciwzakłóceniowe), które powinny być dolutowane zgodnie ze zdjęciem. Montaż kondensatorów nie jest niezbędny do poprawnego działania regulatora, ale znacząco redukuje zakłócenia elektromagnetyczne mogące ograniczyć zasięg odbiornika.

Dobrą praktyką jest też docieranie szczotek w nowym silniku. Docieranie polega na uruchomieniu silnika bez obciążenia, przy drążku wychylonym 30÷50%, na czas 5÷10 minut.

Choć regulator obrotów posiada wiele zabezpieczeń, zaleca się montaż bezpiecznika na czerwonym przewodzie zasilającym, lub pomiędzy regulatorem a silnikiem (na dowolnym przewodzie). Wartość bezpiecznika powinna być dobrana do klasy silnika (np. dla silnika klasy 550 zaleca się bezpiecznik o wartości 5÷7,5A).

 

Regulator może współpracować zarówno z akumulatorami żelowymi jak i LiPo(3S).
Regulator przystosowany jest do pracy również w katamaranach. Nie ma potrzeby wypinania "czerwonego przewodu" z wtyczki odbiornika !!! Wszystkie produkowane przeze mnie regulatory posiadają BEC!

Dane techniczne:

Napięcie zasilania: 6 - 18V 
Temperatura pracy: -10 – 85ºC 
Dopuszczalny prąd: 20A ciągły, 60A chwilowy (do 20 sek.) - zarówno w przód jak i w tył
BEC: 5V, 2A
Waga (wraz z przewodami): ok. 40g
Wymiary: 31mm x 64mm x 12mm

Produkty powiązane

11 innych produktów w tej samej kategorii: